Search
Close this search box.

03-6990132

Search

היתר לילה בתל אביב

כל עסק בין שהוא טעון רישיון לניהול עסק או לא, חייב באישור היתר לילה כדי לפעול לאחר השעות המותרות על פי חוק העזר לת"א יפו

  • הסבר כללי ונוהל הגשה וטיפול בבקשה להיתר לילה.
  • מסמך + מפת מדיניות שעות פתיחה בחתך אזורים לבתי אוכל ועינוג ציבורי.
  • טופס בקשה לפרטים נוספים.
 
כל עסק בין שהוא טעון רישיון לניהול עסק או לא, חייב באישור היתר לילה כדי לפעול לאחר השעות המותרות על פי חוק העזר לת"א יפו (פתיחתן וסגירתן של חנויות) התשמ"ה – 1980, הוראות החוק קבעו כמפורט:

  1. כל עסק בתל אביב רשאי להיות פתוח בכל יום חול בין השעות 05.00 בבוקר ועד השעה 21.00 בלילה, ללא היתר לילה. בסופי שבוע וערבי חג מכניסת השבת/החג ביום שיש/ערב החג ועד לצאת השבת/החג אסור לפתוח חנויות ועסקים.
  2. בתי אוכל ומקומות לעינוג ציבורי רשאים להיות פתוחים כל יום כולל שישי שבת משעה 05.00 בבוקר ועד לשעה 24.00, ללא היתר לילה. לאחר שעה 24.00 כל בית אוכל ועינוג ציבורי, נדרש לקבל היתר לילה מאת ראש העיר או מי שהוסמך על ידו, ובתל אביב זה מנהל אגף רישוי עסקים, היתר שינתן על פי מפת המדיניות לשעות פעילות באזורי בילוי (לצפיה ב- מפת היתר לילה באתר העירוני).
  3. בימי זיכרון: ט' באב, יום הזיכרון לחללי צהל, יום הזיכרון לשואה, יש הגבלה בפעילות בתי אוכל ועינוג ציבורי, על עסקים אלו להסגר משעה 19:00 ועד 05:00 למחרת.
  4. בתי עסקים אחרים (שהם אינם בתי אוכל ועינוג ציבורי) בין שהם טעוני רישוי ובין שאינם טעונים ברישוי, המבקשים לפתוח את העסק שלהם לאחר השעה 21.00, יגישו בקשה להיתר לילה במרכז קבלת קהל של אגף רישוי עסקים ובקשתם תועבר לאישור של הרשות לאיכות הסביבה ואגף הפיקוח וכן לקבלת אישור רשות הרישוי למתן היתר לילה.
  5. את הבקשה להיתר לילה יש להגיש באגף רישוי עסקים ע"ג טופס בקשה להיתר לילה וזאת לאחר הגשת בקשה לרישיון עסק (לעסק הטעון רישוי עסק). הבקשה תועבר לחוות דעת של : אגף הפיקוח העירוני, הרשות לאיכות הסביבה ורשות הרישוי. עם קבלת אישורם, יינתן היתר לילה כנספח לרישיון לניהול עסק החייב ברישיון וההיתר יחוייב בתשלום אגרה על פי חוקי העזר העירוני (ראה טבלת תעריפים ואגרות רישוי עסקים ).
  6. אזהרה! עסקים שהתקבלו לגביהם תלונות על מטרדים והתלונות ימצאו מוצדקות, לא יינתן ולא יחודש להם היתר לילה ולרשות הרישוי נתונה הסמכות לבטל את היתר לילה הקיים לאחר עריכת שימוע כמתחייב בחוק.

הערה - היתרי לילה לבתי אוכל ועינוג ציבורי יינתנו על פי מפת המדיניות בלבד.

מהי מפת המדיניות לשעות פעילות באזורי בילוי?

מפת המדיניות הוכנה ע"י העירייה במטרה ליצור מדיניות אחידה לפיה אנו נותנים היתרי לילה לעסקים של בתי אוכל ועינוג ציבורי, מעבר לשעה 24.00. העיר תל אביב יפו מוגדרת כ"עיר ללא הפסקה" וניתן לשלב בה מגורים ובילויים כל הלילה, אי לכך הנהלת העירייה קבעה בכל אזור בתל אביב עד איזה שעה ניתן לפתוח עסק וזאת כדי שהעיר תשגשג, בלי לגרום למטרדים לתושבים.

הנהלת העירייה קבעה מדיניות, מאחר ושעות פתיחה של עסק הם מרכיב כלכלי דומיננטי בשיקולי הפתיחה של עסקי בילוי ובתי אוכל. אם מדובר בעסק שעיקר פעילותו בלילה, זאת תהיה טעות כלכלית חמורה לפתוח אותו במקום שמוגבל לפתיחת עסקים עד השעה 24.00 בלבד, כיון שהעסק קרוב לאזור מגורים.

מפת מדיניות הקבועה מראש, באה להסדיר את פעילותם של עסקים המהווים מטרדי רעש כמו בתי אוכל, דיסקוטקים וכד', לא יפריעו באזורי מגורים בשל הקהל הרב המגיע למקום, ולכן תוכננו אזורי בילוי שאין בקירבתם בנייני מגורים.
על עסקים רגילים וחנויות ההגבלה לא חלה, מכיון שרובם נסגרים בזמן.
עסק הרוצה להיות פתוח כל הלילה כמו, לדוגמא, מכלת ברח' דיזינגוף, בקשתו תיבחן באופן פרטני.

המדיניות שסוכמה הפכה להיות חלק מחוק העזר העירוני. הנהלת העירייה "ועדת הנהלה" בראשות ראש העיר בעלת הסמכות לקבוע מדיניות לגבי שעות פתיחה ומפת המדיניות תמצא באגף רישוי עסקים לעיון.

המפה מהווה חלק ממערכת המפות העירונית G.I.S . כיצד מאתרים את המדיניות: נכנסים לאתר המפות ומגיעים לכתובת המבוקשת. פותחים ספריית "בילוי ופנאי", ובתוכה פותחים את הקובייה האחרונה- "מדיניות שעות פעילות".

התמצאות במפת המדיניות מדיניות היתרי לילה לבתי אוכל ועינוג ציבורי במפת GIS:

 
המפה עוסקת רק במסעדות בתי אוכל ועינוג ציבורי. המפה חילקה את העיר לחמישה אזורים ע"פ צבעים:

באזור צבע לבן, כלומר במקום שהמפה ריקה מצבע היכן שיש לבן, זאת שכונת מגורים בה מותר לפתוח בתי אוכל ועינוג ציבורי רק על פי השעות הפעילות המפורטות בחוק העזר כלומר עד שעה 24:00.
לא יותרו דיסקוטקים ודאנס ברים.

באזור צבע הכחול, תותר פתיחה בהיתר לילה עד לשעה 01:00 בלבד. המפה מיועדת למסעדות ובתי אוכל, אסור להקים דיסקוטקים ודאנס ברים. הצבע יופיע באזורים מסחריים משניים כמו פלורנטין, מונטיפיורי, רח' יהודה מכבי וכו'.

אזור צבע האדום, קיים באזורים ורחובות מסחריים ראשיים. תותר בהיתר לילה פתיחת בתי אוכל ועינוג ציבורי עד לשעה 02:00. לא יאושרו דיסקוטקים ודאנס בארים.

אזור צבע הצהוב, מאפשר לפתוח עסקים של בתי אוכל ועינוג ציבורי כל הלילה כולל מועדונים, פאבים, דאנס בארים ודיסקוטקים וכו'.

אזור צבע חום, זהה במדיניות לצבע הצהוב, אך הוא מראה על אפשרות לשינוי מדיניות בעתיד. ישנם אזורים בעיר שאמור לחול בהם שינוי בתכנון העירוני ובעתיד לא ניתן יהיה לפתוח בהם עסקים כל הלילה. לדוגמא בשוק הסיטונאי לשעבר הולך להיות במקום שכונת מגורים לא ברור מתי, בעלי העסק צריכים לדעת שזה זמני.

מטרת המפה לאפשר לנו ולהזהיר את בעלי העסקים בהתאם.

הכלל הוא שנותנים היתרים זמניים והיתרי לילה של עד חצי שנה לעסקים ללא רישיון. ברגע שיש סירוב של אחד הגורמים או שנגרמים מטרדים לא ניתן להוציא היתר, התנאי הוא להליך רישוי תקין.

את מפת המדיניות ניתן לראות באגף רישוי עסקים בחדר קבלת קהל. מחשב אגף רישוי עסקים לא מאפשר התראה אוטומטית למגבלות שעות פעילות, במידע מוקדם ניתנת התראה על הצורך לבדוק את שעות הפעילות במפה.
 
לפרטים נוספים ניתן לפנות לקלינגר 03-6990132

קלינגר התרי בנייה ורישוי עסקים

Search
דילוג לתוכן