חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

03-6990132

חיפוש

נכס שאינו ראוי לשימוש

קבלת פטור מארנונה בשל בעלות על נכס שאינו ראוי לשימוש היא אפשרית, נשמח לעזור לכם

הליך של בקשה להכיר בנכס כלא ראוי לשמוש לצרכי קבלת פטור מתשלומי ארנונה הוא בד"כ הליך מורכב ומסובך שברוב המקרים מסתיים בסרובה של העריה להכיר בנכס כלא ראוי לשמוש.מנסיון הצלחותינו מסתבר כי יש יתרון גדול בליווי והכנה נכונה של הבקשה בגיבוי חוות דעת מתאימה של קונסטרוקטור.במקרים רבים דנים בבקשה בועדת ערר וכן בבתי המשפט.בעקבות תקדים בעליון מהיום פני הדבריים יכולים להראות אחרת.

בית המשפט העליון: עיריית תל אביב גובה ארנונה על נכסים ריקים בניגוד לחוק - 30.12.09

שופטי בית המשפט העליון אסתר חיות ואשר גרוניס קבעו השבוע בהחלטה, כי נכסים שלא ראויים לשימוש לא יחויבו בתשלומי ארנונה. ההחלטה התקבלה לגבי ערעור שהגיש עו"ד אביב טסה ממשרד אביב טסה ושות', שייצג בעלי בניין שהעירייה גבתה מבעליו ארנונה על אף שלא נעשה בו שימוש מזה עשר שנים.

חברת "המגרש המוצלח", החזיקה במבנה ברחוב בלפור שבו 7 דירות, וציפתה, שעיריית תל אביב תנהג עמה על פי פקודת העיריות שקובעת, כי בניין שלא ניתן לשבת בו יהיה פטור מחיובי ארנונה.

ב-2001 בשל פניות של העירייה הגיעו הבעלים עם העירייה להסדר, כי לפחות 5 דירות מתוך ה-7 אינן ראויות לשימוש ולכן לא יחויבו ארנונה. עד מחצית 2004 פעלה העירייה לפי ההסכם, ואז דרשה מהבעלים תשלום ארנונה בעבור כל הדירות, בנימוק, ש"בעל נכס שבוחר שלא להשביח את נכסיו ומשאירו נטוש ומוזנח, אינו זכאי לפטור לפי פקודת העיריות. לפיכך עליכם לפעול להשמיש את הנכסים". בעקבות ההחלטה, הגיש עו"ד טסה ערעור לוועדת הערר לענייני ארנונה, שקיבלה את עמדת העירייה, ובעקבות זאת הגיש ערעור מינהלי לבית המשפט המחוזי שאף הוא דחה את הערעור.

שופטי העליון קבעו כי הנוהג של העירייה בנושא פסול ולא חוקי. "שלילת הפטור (מגביית ארנונה), בגין האפשרות להפוך את הבניין לראוי לשימוש בעלות כזו או אחרת מהווה הטלת מס בלא הסמכה בחוק. רצון המשיבות (העירייה) לתמרץ נישומים להשקיע בנכסיהם אינו יכול למצוא עיגון בדיני הארנונה", כתבו בהחלטתם. עוד קבעו כי בחינת הכדאיות הכלכלית פוגעת בזכות הקניין של בעליו ללא הסכמה, וחוב הארנונה צריך להיקבע לפי המצב הנוכחי של הנכס ולא לפי התנהגות בעליו.

משרדינו מטפל בין השאר בבקשות לנכסים שאינם ראויים לשימוש,כולל חוות דעת של מהנדס בניין ,ליווי בועדת ערר ובתי המשפט אם נדרש.

ההצלחה שלך היא ההצלחה שלנו!

קלינגר התרי בנייה ורישוי עסקים

חיפוש
דילוג לתוכן